Önellenőrzési rendszer

Minden élelmiszer-vállalkozásnak kötelező 2018. január 1.-től az önellenőrzési rendszer felállítása és végrehajtása, valamint a végrehajtás igazolása! 28/2017. (V.30.) számú FM rendelet az élelmiszer-vállalkozások által működtetendő önellenőrzési rendszerre vonatkozó követelményekről.

Önellenőrzési rendszer

Az élelmiszer-vállalkozás működéséhez kapcsolódó, az élelmiszerek megfelelő minőségével, az élelmiszer-biztonsággal, az azonosíthatósággal, a nyomon követéssel és az élelmiszerek jelölésével kapcsolatos tevékenységére vonatkozóan kidolgozott követelményrendszer. Tartalmazza az igazoló eljárásokat, dokumentumokat, amik visszamenőleg is igazolják az önellenőrzési terv végrehajtását! 

Kikre vonatkozik az előírás?

  • Élelmiszeripari vállalkozásokra (az alap önellenőrzési tervet ki kell egészíteni további következő elemekkel!!!)
  • Élelmiszer kereskedelmi vállalkozásokra ( Fel kell állítani a keretrendszert a meglévő, néhány dokumentáció köré és ki kell egészíteni a további kötelező elemekkel! !!!)
  • Vendéglátó vállalkozásokra ( Fel kell állítani a keretrendszert a meglévő, néhány dokumentáció köré és ki kell egészíteni a további kötelező elemekkel! !!!)
  • Közétkeztető vállalkozásokra, konyhákra ( Fel kell állítani a keretrendszert a meglévő, néhány dokumentáció köré és ki kell egészíteni a további kötelező elemekkel! !!!)

Az önellenőrzési tervnek tartalmaznia kell legalább

a) az önellenőrzési terv által felölelt időszakot,

b) az önellenőrzés során alkalmazott módszert,

c) az elvégzett önellenőrzés igazolásának módját,

d) az önellenőrzés során keletkezett dokumentumok és az önellenőrzési terv megőrzésének idejét,

e) az ellenőrzés tárgyát,

f) az ellenőrzött követelményeket,

g) az ellenőrzési időpontot vagy gyakoriságot,

h) az ellenőrzés, megfigyelés vagy mintavétel pontos helyét,

i) az ellenőrzésért és az önellenőrzési terv végrehajtásáért felelős személyt.

Mivel és hogyan tudunk segíteni Önnek az Önellenőrzési rendszer felállításához?

  1. Mind a 4 területre készítjük a keret rendszert standard formában is, ami alapján az adott területhez felállítható az Önellenőrzési rendszer
  2. Az Önellenőrzési tervet kiterjesztjük a HACCP élelmiszerbiztonsági rendszeren túl a további kötelező területre is! (igyekszünk felhasználni a meglévő belső dokumentumokat!)
  3. Igazoló eljárásokat alakítunk ki, felhasználva a vállalkozás meglévő dokumentumait, de sok esetben az igazolhatóság és az egyszerűség érdekében újabb módszereket javasolunk!
  4. A hatósági ellenőrzések tapasztalatait beépítjük az Önellenőrzési rendszerbe, hogy Önnek ezt a jogszabály által előírt önkéntes vállalást minél egyszerűbb legyen betartani, végrehajtani!Több nagy hálózat, közétkeztető konyha és nagyobb vendéglátó is megkeresett minket, hogy segítsünk nekik ebben!

Sürgős esetben egy előzetes szerződéssel garantáljuk, hogy az Ön vállalkozásának ÖNELLENŐRZÉSI RENDSZERE már készül, amit egy hatósági ellenőrzés során be tud mutatni.

8 fő élelmiszermérnök - HACCP rendszergazda, 2 fő munkavédelmi technikus, 1 fő tűzvédelmi technikus, IFS, Globalgap auditorok, gyakorlott oktatók, Közel 20 év gyakorlati tapasztalattal

elkészített és a hatóság által elfogadott dokumentáció több mint 2200 ügyfélnek 2022-ben is

(akár) 24 órán belül sürgős igény esetén, Magyarország bármelyik településére, garancia vállalásával, cégünktől megkapja az összes szükséges dokumentációt

HACCP Szakértő telefonos applikáció - az élelmiszeres vállalkozások információs kalauza

Vegye fel velünk a kapcsolatot az űrlap segítségével

Munkaidőben 1 órán belül visszahívjuk Önt és igényeihez igazodva telefonos vagy írásos ajánlatot adunk. Ha Önnek nagyon sürgősen kell a segítség, akkor hívjon a +36 30 826 63 04 vagy a +36 30 348 8407 vagy a +36 30 500 0524 telefonszámok bármelyikén.

A HACCP Tanácsadó Kft. csapata

A kötelező digitális önellenőrzési rendelet hatálybalépésének ideje: 2024. május 01.!

 

Ajánlatunk a digitális megfeleléshez:

Létrehoztuk a felhő alapú komplett digitális rendszerünket a HODORT ( HACCP Okos Digitális Online Rendszer )melynek használatával partnereink eredményesen és hatékonyan tudják elvégezni a részükre kötelezően vezetendő digitalizált dokumentációs feladatokat.

A saját fejlesztésű HODOR digitális önellenőrzési rendszer főbb elemei:

  • HACCP naplók
  • GHP ellenőrzések
  • Élelmiszer önellenőrzési feladatok
  • nyomonkövetés
  • HACCP audithoz kapcsolódó nyilvántartás
  • Önellenőrzési audithoz tartozó nyilvántartás
  • Hibajegyzék és Intézkedési terv

Időt, energiát, papírt takarít meg a HODOR használatával!

tel: +36/30/348-84-07 +36/30/826-63-04

Az új jogszabály automatikusan vonatkozik az élelmiszeres nagyvállalatokra, valamint az 50 fő feletti foglalkoztatotti létszámmal bíró kis és közép vállalkozásokra bizonyos feltételek mellett.

Nézzen utána, hogy Ön már beletartozik-e a kötelezettek táborába vagy még vezetheti papír alapon is a dokumentációit!

Legfontosabb tudnivalók:

A digitális rendszerek meglétének és működésének ellenőrzését a Járási Hivatalok és a NÉBIH ellenőrei is végzik rendszeresen az egész ország területén.

Önellenőrzésnek nevezzük (28/2017. 2.§ a) (V.30.) FM rendelet alapján azokat az ellenőrzési formákat, amelyek …az élelmiszerek megfelelő minőségével, az élelmiszerbiztonsággal, az azonosíthatósággal, a nyomon követéssel, és az élelmiszerek jelölésével kapcsolatosak….valamint
az élelmiszer-vállalkozás működéséhez kapcsolódó, a vonatkozó jogszabályokban meghatározott követelmények, valamint az adott vállalkozás tevékenységére vonatkozóan kidolgozott követelményrendszerben előírt kötelezettségek teljesítésének az élelmiszer-vállalkozás általi ellenőrzését.

Ennek értelmében a digitalizációs elvárás az Önellenőrzési követelményrendszer keretein belül halad, de a mélysége kiterjed:

  • a HACCP naplók elektronikus nyilvántartására,
  • nyomonkövetés elektronikus rögzítésére,
  • jó higiéniai gyakorlatot érintő pontokra
  • és az önellenőrzési követelmények teljesülésére.

Ebből kifolyólag a rögzítés folyamatos (természetesen ebben vannak eltérések a rendszeres (pl. napi), eseti és az éves feladatokban).

A hatóság részéről a betekintést állandóra kérik távoli és helyi hozzáféréssel is. A rögzítésnél fontos elvárásuk az időbélyegző! Területi lokáció (GPS kordináta).

Nyilvántartási kötelezettség területi kiterjesztése:
Minden egységnek önállóan kell a digitális nyilvántartást vezetnie!

A specifikációba bekerül a hely adat rögzítése is. (így valós időben és valós helyen lehet csak rögzíteni!)
A rendelet 4§ (3) pontjában leírtaknak megfelelően a dokumentáció elektronikus formában történő vezetése esetén az informatikai rendszernek az alábbi lényeges jellemzőkkel kell rendelkeznie:

Hivatalos NÉBIH közlemény a részletes tudnivalóról:

https://portal.nebih.gov.hu/-/fontos-valtozasok-az-elelmiszer-vallalkozasok-onellenorzeseben

8 fő élelmiszermérnök - HACCP rendszergazda, 2 fő munkavédelmi technikus, 1 fő tűzvédelmi technikus, IFS, Globalgap auditorok, gyakorlott oktatók, Közel 20 év gyakorlati tapasztalattal

elkészített és a hatóság által elfogadott dokumentáció több mint 2200 ügyfélnek 2022-ben is

(akár) 24 órán belül sürgős igény esetén, Magyarország bármelyik településére, garancia vállalásával, cégünktől megkapja az összes szükséges dokumentációt

HACCP Szakértő telefonos applikáció - az élelmiszeres vállalkozások információs kalauza

Gosztonyi Zsuzsanna

élelmiszermérnök, HACCP rendszergazda, szakmai vezető

Fröhlich László

ügyvezető-tulajdonos, közgazdász,  tréner, Licenced Practitoner of Motivational Maps  operatív vezető

Tokaji András

szaktanácsadó, vezető oktató

Nagy Gábor

élelmiszermérnök, szaktanácsadó, IFS/ISO auditor

Nagy Éva

élelmiszermérnök, Globalgap auditor szaktanácsadó

Kassai Zsolt

szaktanácsadó, munkavédelmi technikus

Szilágyi Péter

élelmiszermérnök, szaktanácsadó, tűzvédelmi előadó

Gajdi Krisztina

élelmiszermérnök, szaktanácsadó

Borbíró Cintia

tanácsadó, élelmiszermérnök, gyártmánylap koordinátor, Globalgap auditor

Palotás Zoltánné, Virág

munkavédelmi előadó, ügyfélkapcsolati munkatárs

Szabó Tímea

élelmiszermérnök,  szaktanácsadó

Küldetésünk

Segíteni a vállalkozásokat a hatóságok által is elfogadott élelmiszer biztonsági megfelelésükhöz vezető úton, korrekt, egymás tiszteletén alapuló üzleti kapcsolaton keresztül. Ennek eléréséhez profi tanácsokkal, gyakorlatias gondolkodással, széleskörű, magas fokú jogszabályi ismeretekkel, gyors, országos eléréssel, nagy létszámú, komoly szaktudású mérnök csapattal járulunk hozzá.