Büfé nyitás feltételei
Miben tudunk segíteni Önnek?
- Ingyenes telefonos konzultációval segítjük első lépéseit
- A helyszínen kialakítási tanácsokkal közösen szabályozzuk le az üzlethelyiséget a termékkörhöz
- Garancia vállalással elkészítjük a nyitási engedélyhez szükséges dokumentációit ( HACCP, Munkavédelem, Tűzvédelem, stb )
Hívjon bizalommal! Segítünk eligazodni a folyamatban! +36-20-312-68-92
Összefoglaltuk a büfényitáshoz általában szükséges dokumentációs és üzletkialakítási teendőket, követelményeket
A büfék egyedi ételválasztéka, kialakítása miatt csak vázlatokat biztosíthatunk, melyek nem elegendőek az engedélyezéshez. Az dokumentációt minden esetben minősített szakembernek kell készítenie, ezért a teendőkért kérje szaktanácsadóink segítségét!
Kialakítási követelmények büfé esetén
Üzlethelyiség
- Az épület érintésvédelmi és tűzvédelmi megfeleltetése
Büfé rész technológiai kialakítása
- Kétfázisú mosogató, kézmosó (vendég edényekhez) vagy eldobható edények használata
- Zöldség előkészítő (kétfázisú mosogató, kézmosó) vagy konyhakész zöldséghasználata
- Húselőkészítő (kétmedencés mosogaó, kézmosó) vagy konyhakész húshasználata
- Konyha vagy látványkonyha: (főző, sütő berendezések, munkaasztalok, feltéthűtők, előkészített alapanyag hűtő)
- Raktározás: rekeszes, hűtős, polcos tárolás (bontott italok, tejtermékek, alapanyagok szakosított tárolása)
Eladótér
- Belépős
- Vendég WC:
- Állófogyasztás esetén: nem kötelező
- Helyben fogyasztás 10 főig: 1 db
- Helyben fogyasztás 10 fő felett: külön férfi-női
Személyzeti helyiségek
- Tusoló 5 fő felett
- Öltöző szekrény minden esetben
- WC előtérrel, kézmosóval
- Takarítási vízvételi hely
Büfé Engedélyek, dokumentáció
Tevékenység regisztráció, működési engedély
Kérelem az önkormányzathoz
- Büfé Termékkör megjelölés
- Nyitvatartás megjelölés
- Regisztráció kiadása
- Külön engedély kérelem a hatósághoz
- Nyitás
- 30 napon belüli hatósági visszaellenőrzés
Dokumentációs feladatok
- Külön engedély kérelem dokumentáció elkészítése büféhez (csak képesített szakember által)
- Az egységre szabott Büfés HACCP rendszer kialakítása (csak képesített szakember által)
- Kémiai kockázatbecslés dokumentáció (csak képesített szakember által)
- A tisztítószerek ÁNTSZ bejelentése
- Munkavédelmi kockázatbecslés (csak képesített szakember által) 1 fő munkavállalótól
- Alkalmazott esetén ezen felül:
- Munka- és tűzvédelmi oktatások szervezése
- Higiéniai és HACCP oktatások megtartása
- Egyéni védőeszköz szabályzat elkészítése (csak képesített szakember által)
- Orvosi vizsgálatok rendje szabályzat elkészítése (csak képesített szakember által)
- Anyaghányad nyilvántartás készítése előállított termékenként
Általános munkahelyi feltételek
- Munkaköri leírások
- Munkaszerződések
- Dohányzási szabályozás
- Munkaügyi és könyvelési feladatok megoldása
8 fő élelmiszermérnök - HACCP rendszergazda, 2 fő munkavédelmi technikus, 1 fő tűzvédelmi technikus, IFS, Globalgap auditorok, gyakorlott oktatók, Közel 20 év gyakorlati tapasztalattal
elkészített és a hatóság által elfogadott dokumentáció több mint 2200 ügyfélnek 2022-ben is
(akár) 24 órán belül sürgős igény esetén, Magyarország bármelyik településére, garancia vállalásával, cégünktől megkapja az összes szükséges dokumentációt
Vegye fel velünk a kapcsolatot az űrlap segítségével
Munkaidőben 1 órán belül visszahívjuk Önt és igényeihez igazodva telefonos vagy írásos ajánlatot adunk. Ha Önnek nagyon sürgősen kell a segítség, akkor hívjon a +36 30 826 63 04 vagy a +36 30 348 8407 vagy a +36 30 500 0524 telefonszámok bármelyikén.
Az ország minden pontján segítünk Önnek az alábbiakban
A HACCP Tanácsadó Kft. csapata
A kötelező digitális önellenőrzési rendelet hatálybalépésének ideje: 2024. május 01.!
Ajánlatunk a digitális megfeleléshez:
Létrehoztuk a felhő alapú komplett digitális rendszerünket a HODORT ( HACCP Okos Digitális Online Rendszer )melynek használatával partnereink eredményesen és hatékonyan tudják elvégezni a részükre kötelezően vezetendő digitalizált dokumentációs feladatokat.
A saját fejlesztésű HODOR digitális önellenőrzési rendszer főbb elemei:
- HACCP naplók
- GHP ellenőrzések
- Élelmiszer önellenőrzési feladatok
- nyomonkövetés
- HACCP audithoz kapcsolódó nyilvántartás
- Önellenőrzési audithoz tartozó nyilvántartás
- Hibajegyzék és Intézkedési terv
Időt, energiát, papírt takarít meg a HODOR használatával!
tel: +36/30/348-84-07 +36/30/826-63-04
Az új jogszabály automatikusan vonatkozik az élelmiszeres nagyvállalatokra, valamint az 50 fő feletti foglalkoztatotti létszámmal bíró kis és közép vállalkozásokra bizonyos feltételek mellett.
Nézzen utána, hogy Ön már beletartozik-e a kötelezettek táborába vagy még vezetheti papír alapon is a dokumentációit!
Legfontosabb tudnivalók:
A digitális rendszerek meglétének és működésének ellenőrzését a Járási Hivatalok és a NÉBIH ellenőrei is végzik rendszeresen az egész ország területén.
Önellenőrzésnek nevezzük (28/2017. 2.§ a) (V.30.) FM rendelet alapján azokat az ellenőrzési formákat, amelyek …az élelmiszerek megfelelő minőségével, az élelmiszerbiztonsággal, az azonosíthatósággal, a nyomon követéssel, és az élelmiszerek jelölésével kapcsolatosak….valamint
az élelmiszer-vállalkozás működéséhez kapcsolódó, a vonatkozó jogszabályokban meghatározott követelmények, valamint az adott vállalkozás tevékenységére vonatkozóan kidolgozott követelményrendszerben előírt kötelezettségek teljesítésének az élelmiszer-vállalkozás általi ellenőrzését.
Ennek értelmében a digitalizációs elvárás az Önellenőrzési követelményrendszer keretein belül halad, de a mélysége kiterjed:
- a HACCP naplók elektronikus nyilvántartására,
- nyomonkövetés elektronikus rögzítésére,
- jó higiéniai gyakorlatot érintő pontokra
- és az önellenőrzési követelmények teljesülésére.
Ebből kifolyólag a rögzítés folyamatos (természetesen ebben vannak eltérések a rendszeres (pl. napi), eseti és az éves feladatokban).
A hatóság részéről a betekintést állandóra kérik távoli és helyi hozzáféréssel is. A rögzítésnél fontos elvárásuk az időbélyegző! Területi lokáció (GPS kordináta).
Nyilvántartási kötelezettség területi kiterjesztése:
Minden egységnek önállóan kell a digitális nyilvántartást vezetnie!
A specifikációba bekerül a hely adat rögzítése is. (így valós időben és valós helyen lehet csak rögzíteni!)
A rendelet 4§ (3) pontjában leírtaknak megfelelően a dokumentáció elektronikus formában történő vezetése esetén az informatikai rendszernek az alábbi lényeges jellemzőkkel kell rendelkeznie:
Hivatalos NÉBIH közlemény a részletes tudnivalóról:
https://portal.nebih.gov.hu/-/fontos-valtozasok-az-elelmiszer-vallalkozasok-onellenorzeseben
8 fő élelmiszermérnök - HACCP rendszergazda, 2 fő munkavédelmi technikus, 1 fő tűzvédelmi technikus, IFS, Globalgap auditorok, gyakorlott oktatók, Közel 20 év gyakorlati tapasztalattal
elkészített és a hatóság által elfogadott dokumentáció több mint 2200 ügyfélnek 2022-ben is
(akár) 24 órán belül sürgős igény esetén, Magyarország bármelyik településére, garancia vállalásával, cégünktől megkapja az összes szükséges dokumentációt
Gosztonyi Zsuzsanna
élelmiszermérnök, HACCP rendszergazda, szakmai vezető
Fröhlich László
ügyvezető-tulajdonos, közgazdász, tréner, Licenced Practitoner of Motivational Maps operatív vezető
Tokaji András
szaktanácsadó, vezető oktató
Nagy Gábor
élelmiszermérnök, szaktanácsadó, IFS/ISO auditor
Nagy Éva
élelmiszermérnök, Globalgap auditor szaktanácsadó
Kassai Zsolt
szaktanácsadó, munkavédelmi technikus
Szilágyi Péter
élelmiszermérnök, szaktanácsadó, tűzvédelmi előadó
Gajdi Krisztina
élelmiszermérnök, szaktanácsadó
Borbíró Cintia
tanácsadó, élelmiszermérnök, gyártmánylap koordinátor, Globalgap auditor
Palotás Zoltánné, Virág
munkavédelmi előadó, ügyfélkapcsolati munkatárs
Szabó Tímea
élelmiszermérnök, szaktanácsadó
Küldetésünk
Segíteni a vállalkozásokat a hatóságok által is elfogadott élelmiszer biztonsági megfelelésükhöz vezető úton, korrekt, egymás tiszteletén alapuló üzleti kapcsolaton keresztül. Ennek eléréséhez profi tanácsokkal, gyakorlatias gondolkodással, széleskörű, magas fokú jogszabályi ismeretekkel, gyors, országos eléréssel, nagy létszámú, komoly szaktudású mérnök csapattal járulunk hozzá.