Anyaghányad nyilvántartás

amely több, mint a készletnyilvántartás – KÖTELEZŐ a vendéglátással és a közétkeztetéssel foglalkozó vállalkozóknak, intézményeknek a 62/2011-es vendéglátó rendelet szerint.

Mit ír elő a rendelet, milyen adatai vannak egy anyaghányad nyilvántartásnak?

Kötelező elemek:

Az élelmiszer vállalkozóról:

a) A vendéglátó vállalkozó neve, székhelyének címe

b) Az ételkészítés, címe

Az élelmiszerről:

c) Megnevezés

d) Az anyaghányad nyilvántartás készítésének időpontja

e) Az egységnyi termékhez (adag vagy darab) felhasznált alapanyagok, adalékanyagok, aromák és enzimek megnevezése és mennyisége, jelölve az élelmiszerek jelöléséről szóló külön rendelet szerinti allergén összetevőket is. (Összetevők, Allergén összetevők)

 

A technológiáról:

Technológiai leírás, hőkezelés, készen tartás, tálalás, kiszolgálás, kiszállítás, csomagolóanyag.

Az étel fogyaszthatósági vagy minőség-megőrzési időtartama

A tárolási és készen tartási feltételek.

A rendelet 20. § (2) bekezdés szerint forgalomba hozott élelmiszerek esetében a jelölés teljes szövege.

 

+ Tápérték adatok 2016. decemberétől hatályos!

A jóváhagyó neve, végzettsége, aláírása.

Milyen változások történtek a Közétkeztető konyhák esetében?

A 37/2014. (IV. 30.) EMMI rendelet a közétkeztetésre vonatkozó táplálkozás-egészségügyi előírásokról, valamint a 1169/2011/Eu rendelet a fogyasztók élelmiszerekkel kapcsolatos tájékoztatásáról, jelentős változásokat követelt 2015. január 1-től az Önök főző, és/vagy tálalókonyháinál is!

A változások az alábbiak:

  • Allergén tájékoztatást kell nyújtani a fogyasztó felé az étlapon.
  • Belső eljárást kell kidolgozni az allergén tájékoztatásról.
  • El kell végezni a dolgozók allergén képzését!
  • Sótartalom tájékoztatást kell nyújtani az étlapon.
  • Minden meglévő HACCP dokumentációt szükséges módosítani a jogszabályi változással és termékleírással kiegészítve.
  • Folynak a konyha auditok a NÉBIH részéről, az esetek többségében HACCP felülvizsgálatot, új rendszer kialakítást, továbbá dolgozói higiéniai és HACCP oktatásokat írnak elő!
  • Az anyaghányad nyilvántartások hiányosak, nem megfelelőek, dokumentáció kialakítást kérnek Önöktől!

Megoldási javaslatunk anyaghányad készítésre:

Elkészítettük a közétkeztető anyaghányad nyilvántartás CD-t sótartalommal, allergénekkel, tápértékkel segítségül!

 

Előnyei

  • 120 féle menza étel és tízórai, uzsonna
  • 100 adagra és 1 adagra kalkulált receptúra.
  • allergén összetevők meghatározása és kiemelése.
  • transzzsírsav tartalom, enzimek, adalékok.
  • Jogszabályi tartalmi követelmények (készentartás körülményei, kiszállítás, csomagolás, stb).
  • Korcsoportos tápértékszámítás 1 adagra, 100 adagra, korcsoportos sótartalom
  • Szerkeszthető, bővíthető, word formátum.
  • Utógondozást, további számítást vállalunk.

A CD ára: 50.000,- Ft + Áfa + postaköltség

LETÖLTHETŐ MINTA:
anyaghányad tápértékkel, sótartalommal, allergénekkel!

Letölthető tartalomjegyzék:
CD Tartalomjegyzék

8 fő élelmiszermérnök - HACCP rendszergazda, 2 fő munkavédelmi technikus, 1 fő tűzvédelmi technikus, IFS, Globalgap auditorok, gyakorlott oktatók, Közel 20 év gyakorlati tapasztalattal

elkészített és a hatóság által elfogadott dokumentáció több mint 2200 ügyfélnek 2022-ben is

(akár) 24 órán belül sürgős igény esetén, Magyarország bármelyik településére, garancia vállalásával, cégünktől megkapja az összes szükséges dokumentációt

HACCP Szakértő telefonos applikáció - az élelmiszeres vállalkozások információs kalauza

Vegye fel velünk a kapcsolatot az űrlap segítségével

Munkaidőben 1 órán belül visszahívjuk Önt és igényeihez igazodva telefonos vagy írásos ajánlatot adunk. Ha Önnek nagyon sürgősen kell a segítség, akkor hívjon a +36 30 826 63 04 vagy a +36 30 348 8407 vagy a +36 30 500 0524 telefonszámok bármelyikén.

A HACCP Tanácsadó Kft. csapata

A kötelező digitális önellenőrzési rendelet hatálybalépésének ideje: 2024. május 01.!

 

Ajánlatunk a digitális megfeleléshez:

Létrehoztuk a felhő alapú komplett digitális rendszerünket a HODORT ( HACCP Okos Digitális Online Rendszer )melynek használatával partnereink eredményesen és hatékonyan tudják elvégezni a részükre kötelezően vezetendő digitalizált dokumentációs feladatokat.

A saját fejlesztésű HODOR digitális önellenőrzési rendszer főbb elemei:

  • HACCP naplók
  • GHP ellenőrzések
  • Élelmiszer önellenőrzési feladatok
  • nyomonkövetés
  • HACCP audithoz kapcsolódó nyilvántartás
  • Önellenőrzési audithoz tartozó nyilvántartás
  • Hibajegyzék és Intézkedési terv

Időt, energiát, papírt takarít meg a HODOR használatával!

tel: +36/30/348-84-07 +36/30/826-63-04

Az új jogszabály automatikusan vonatkozik az élelmiszeres nagyvállalatokra, valamint az 50 fő feletti foglalkoztatotti létszámmal bíró kis és közép vállalkozásokra bizonyos feltételek mellett.

Nézzen utána, hogy Ön már beletartozik-e a kötelezettek táborába vagy még vezetheti papír alapon is a dokumentációit!

Legfontosabb tudnivalók:

A digitális rendszerek meglétének és működésének ellenőrzését a Járási Hivatalok és a NÉBIH ellenőrei is végzik rendszeresen az egész ország területén.

Önellenőrzésnek nevezzük (28/2017. 2.§ a) (V.30.) FM rendelet alapján azokat az ellenőrzési formákat, amelyek …az élelmiszerek megfelelő minőségével, az élelmiszerbiztonsággal, az azonosíthatósággal, a nyomon követéssel, és az élelmiszerek jelölésével kapcsolatosak….valamint
az élelmiszer-vállalkozás működéséhez kapcsolódó, a vonatkozó jogszabályokban meghatározott követelmények, valamint az adott vállalkozás tevékenységére vonatkozóan kidolgozott követelményrendszerben előírt kötelezettségek teljesítésének az élelmiszer-vállalkozás általi ellenőrzését.

Ennek értelmében a digitalizációs elvárás az Önellenőrzési követelményrendszer keretein belül halad, de a mélysége kiterjed:

  • a HACCP naplók elektronikus nyilvántartására,
  • nyomonkövetés elektronikus rögzítésére,
  • jó higiéniai gyakorlatot érintő pontokra
  • és az önellenőrzési követelmények teljesülésére.

Ebből kifolyólag a rögzítés folyamatos (természetesen ebben vannak eltérések a rendszeres (pl. napi), eseti és az éves feladatokban).

A hatóság részéről a betekintést állandóra kérik távoli és helyi hozzáféréssel is. A rögzítésnél fontos elvárásuk az időbélyegző! Területi lokáció (GPS kordináta).

Nyilvántartási kötelezettség területi kiterjesztése:
Minden egységnek önállóan kell a digitális nyilvántartást vezetnie!

A specifikációba bekerül a hely adat rögzítése is. (így valós időben és valós helyen lehet csak rögzíteni!)
A rendelet 4§ (3) pontjában leírtaknak megfelelően a dokumentáció elektronikus formában történő vezetése esetén az informatikai rendszernek az alábbi lényeges jellemzőkkel kell rendelkeznie:

Hivatalos NÉBIH közlemény a részletes tudnivalóról:

https://portal.nebih.gov.hu/-/fontos-valtozasok-az-elelmiszer-vallalkozasok-onellenorzeseben

8 fő élelmiszermérnök - HACCP rendszergazda, 2 fő munkavédelmi technikus, 1 fő tűzvédelmi technikus, IFS, Globalgap auditorok, gyakorlott oktatók, Közel 20 év gyakorlati tapasztalattal

elkészített és a hatóság által elfogadott dokumentáció több mint 2200 ügyfélnek 2022-ben is

(akár) 24 órán belül sürgős igény esetén, Magyarország bármelyik településére, garancia vállalásával, cégünktől megkapja az összes szükséges dokumentációt

HACCP Szakértő telefonos applikáció - az élelmiszeres vállalkozások információs kalauza

Gosztonyi Zsuzsanna

élelmiszermérnök, HACCP rendszergazda, szakmai vezető

Fröhlich László

ügyvezető-tulajdonos, közgazdász,  tréner, Licenced Practitoner of Motivational Maps  operatív vezető

Tokaji András

szaktanácsadó, vezető oktató

Nagy Gábor

élelmiszermérnök, szaktanácsadó, IFS/ISO auditor

Nagy Éva

élelmiszermérnök, Globalgap auditor szaktanácsadó

Kassai Zsolt

szaktanácsadó, munkavédelmi technikus

Szilágyi Péter

élelmiszermérnök, szaktanácsadó, tűzvédelmi előadó

Gajdi Krisztina

élelmiszermérnök, szaktanácsadó

Borbíró Cintia

tanácsadó, élelmiszermérnök, gyártmánylap koordinátor, Globalgap auditor

Palotás Zoltánné, Virág

munkavédelmi előadó, ügyfélkapcsolati munkatárs

Szabó Tímea

élelmiszermérnök,  szaktanácsadó

Küldetésünk

Segíteni a vállalkozásokat a hatóságok által is elfogadott élelmiszer biztonsági megfelelésükhöz vezető úton, korrekt, egymás tiszteletén alapuló üzleti kapcsolaton keresztül. Ennek eléréséhez profi tanácsokkal, gyakorlatias gondolkodással, széleskörű, magas fokú jogszabályi ismeretekkel, gyors, országos eléréssel, nagy létszámú, komoly szaktudású mérnök csapattal járulunk hozzá.