Büfékocsi nyitása

Mozgó büfékocsi nyitási ismeretek

A mozgó büfékocsik egyedi ételválasztéka, kialakítása miatt csak vázlatokat biztosíthatunk, melyek nem elegendőek az engedélyezéshez. Az dokumentációt minden esetben minősített szakembernek kell készítenie, ezért a teendőkért kérje szaktanácsadóink segítségét!

Kialakítási követelmények mozgó büfékocsi esetén

Végzettség:

  • Egytálételek készítése esetén: szakács Büfé termékeknél: vendéglátó eladó

Mozgó büfékocsi egység

  • Mozgó egység megfeleltetése, Tevékenység regisztráció
  • érintésvédelem, tűzvédelem

Technológiai kialakítás:

  • kétfázisú mosogató (vendég edényekhez) vagy eldobós edények, kézmosó
  • Zöldség előkészítő: (kétfázisú mosogató, kézmosó) vagy konyhakész zöldség (bázistelephelyen is lehet!)
  • Húselőkészítő: Két medencés mosogató, kézmosó vagy konyhakész hús (bázistelephelyen is lehet!)
  • Mozgó konyha: Főző, sütő berendezések, munkaasztalok, feltét hűtők, előkészített alapanyag hűtők (esetleg tésztázó rész)

Raktározás: rekeszes, hűtős, polcos tárolás (napi mennyiség a kocsin, a többi a bázistelephelyen!)

Személyzeti helyiségek

  • a mozgó járművön (öltöző szekrény, WC előtérrel, kézmosóval)
  • vagy a bázis telephelyen (öltöző szekrény, WC előtérrel, kézmosóval)
  • takarítási vízvételi hely: Bázis telephelyen

Vízvételi hely tartályos vízhez: bázistelephelyen

Mozgó Büfékocsi engedélyek, dokumentáció

Kérelem az Önkormányzathoz:

  • termékkör megjelölés
  • nyitva tartás megjelölés
  • Regisztráció kiadása
  • külön engedély kérelem a hatósághoz
  • Nyitás után 30 napon belüli hatósági visszaellenőrzés lesz

Dokumentációs feladatok

  • Külön engedély kérelem dokumentáció elkészítése (hívjon hozzá szakembert!)
  • egységre szabott HACCP (hívjon hozzá szakembert!)
  • Kémiai kockázatbecslés dokumentáció szakember általi elkészítése, ÁNTSZ bejelentése a tisztítószereknek
  • Munkavédelmi kockázatbecslés dokumentáció szakember általi elkészítése 1 fő munkavállalótól
  • alkalmazott esetén:
  • Munka és tűzvédelmi oktatások megtartása
  • Higiéniai és HACCP oktatások megtartása
  • Egyéni védőeszköz szabályzat elkészítése szakember által
  • Orvosi vizsgálatok rendje szabályzat elkészítése szakember által
  • anyaghányad nyilvántartás készítése előállított termékenként.

8 fő élelmiszermérnök - HACCP rendszergazda, 2 fő munkavédelmi technikus, 1 fő tűzvédelmi technikus, IFS, Globalgap auditorok, gyakorlott oktatók, Közel 20 év gyakorlati tapasztalattal

elkészített és a hatóság által elfogadott dokumentáció több mint 2200 ügyfélnek 2022-ben is

(akár) 24 órán belül sürgős igény esetén, Magyarország bármelyik településére, garancia vállalásával, cégünktől megkapja az összes szükséges dokumentációt

HACCP Szakértő telefonos applikáció - az élelmiszeres vállalkozások információs kalauza

Vegye fel velünk a kapcsolatot az űrlap segítségével

Munkaidőben 1 órán belül visszahívjuk Önt és igényeihez igazodva telefonos vagy írásos ajánlatot adunk. Ha Önnek nagyon sürgősen kell a segítség, akkor hívjon a +36 30 826 63 04 vagy a +36 30 348 8407 vagy a +36 30 500 0524 telefonszámok bármelyikén.

A HACCP Tanácsadó Kft. csapata

A kötelező digitális önellenőrzési rendelet hatálybalépésének ideje: 2024. május 01.!

 

Ajánlatunk a digitális megfeleléshez:

Létrehoztuk a felhő alapú komplett digitális rendszerünket a HODORT ( HACCP Okos Digitális Online Rendszer )melynek használatával partnereink eredményesen és hatékonyan tudják elvégezni a részükre kötelezően vezetendő digitalizált dokumentációs feladatokat.

A saját fejlesztésű HODOR digitális önellenőrzési rendszer főbb elemei:

  • HACCP naplók
  • GHP ellenőrzések
  • Élelmiszer önellenőrzési feladatok
  • nyomonkövetés
  • HACCP audithoz kapcsolódó nyilvántartás
  • Önellenőrzési audithoz tartozó nyilvántartás
  • Hibajegyzék és Intézkedési terv

Időt, energiát, papírt takarít meg a HODOR használatával!

tel: +36/30/348-84-07 +36/30/826-63-04

Az új jogszabály automatikusan vonatkozik az élelmiszeres nagyvállalatokra, valamint az 50 fő feletti foglalkoztatotti létszámmal bíró kis és közép vállalkozásokra bizonyos feltételek mellett.

Nézzen utána, hogy Ön már beletartozik-e a kötelezettek táborába vagy még vezetheti papír alapon is a dokumentációit!

Legfontosabb tudnivalók:

A digitális rendszerek meglétének és működésének ellenőrzését a Járási Hivatalok és a NÉBIH ellenőrei is végzik rendszeresen az egész ország területén.

Önellenőrzésnek nevezzük (28/2017. 2.§ a) (V.30.) FM rendelet alapján azokat az ellenőrzési formákat, amelyek …az élelmiszerek megfelelő minőségével, az élelmiszerbiztonsággal, az azonosíthatósággal, a nyomon követéssel, és az élelmiszerek jelölésével kapcsolatosak….valamint
az élelmiszer-vállalkozás működéséhez kapcsolódó, a vonatkozó jogszabályokban meghatározott követelmények, valamint az adott vállalkozás tevékenységére vonatkozóan kidolgozott követelményrendszerben előírt kötelezettségek teljesítésének az élelmiszer-vállalkozás általi ellenőrzését.

Ennek értelmében a digitalizációs elvárás az Önellenőrzési követelményrendszer keretein belül halad, de a mélysége kiterjed:

  • a HACCP naplók elektronikus nyilvántartására,
  • nyomonkövetés elektronikus rögzítésére,
  • jó higiéniai gyakorlatot érintő pontokra
  • és az önellenőrzési követelmények teljesülésére.

Ebből kifolyólag a rögzítés folyamatos (természetesen ebben vannak eltérések a rendszeres (pl. napi), eseti és az éves feladatokban).

A hatóság részéről a betekintést állandóra kérik távoli és helyi hozzáféréssel is. A rögzítésnél fontos elvárásuk az időbélyegző! Területi lokáció (GPS kordináta).

Nyilvántartási kötelezettség területi kiterjesztése:
Minden egységnek önállóan kell a digitális nyilvántartást vezetnie!

A specifikációba bekerül a hely adat rögzítése is. (így valós időben és valós helyen lehet csak rögzíteni!)
A rendelet 4§ (3) pontjában leírtaknak megfelelően a dokumentáció elektronikus formában történő vezetése esetén az informatikai rendszernek az alábbi lényeges jellemzőkkel kell rendelkeznie:

Hivatalos NÉBIH közlemény a részletes tudnivalóról:

https://portal.nebih.gov.hu/-/fontos-valtozasok-az-elelmiszer-vallalkozasok-onellenorzeseben

8 fő élelmiszermérnök - HACCP rendszergazda, 2 fő munkavédelmi technikus, 1 fő tűzvédelmi technikus, IFS, Globalgap auditorok, gyakorlott oktatók, Közel 20 év gyakorlati tapasztalattal

elkészített és a hatóság által elfogadott dokumentáció több mint 2200 ügyfélnek 2022-ben is

(akár) 24 órán belül sürgős igény esetén, Magyarország bármelyik településére, garancia vállalásával, cégünktől megkapja az összes szükséges dokumentációt

HACCP Szakértő telefonos applikáció - az élelmiszeres vállalkozások információs kalauza

Gosztonyi Zsuzsanna

élelmiszermérnök, HACCP rendszergazda, szakmai vezető

Fröhlich László

ügyvezető-tulajdonos, közgazdász,  tréner, Licenced Practitoner of Motivational Maps  operatív vezető

Tokaji András

szaktanácsadó, vezető oktató

Nagy Gábor

élelmiszermérnök, szaktanácsadó, IFS/ISO auditor

Nagy Éva

élelmiszermérnök, Globalgap auditor szaktanácsadó

Kassai Zsolt

szaktanácsadó, munkavédelmi technikus

Szilágyi Péter

élelmiszermérnök, szaktanácsadó, tűzvédelmi előadó

Gajdi Krisztina

élelmiszermérnök, szaktanácsadó

Borbíró Cintia

tanácsadó, élelmiszermérnök, gyártmánylap koordinátor, Globalgap auditor

Palotás Zoltánné, Virág

munkavédelmi előadó, ügyfélkapcsolati munkatárs

Szabó Tímea

élelmiszermérnök,  szaktanácsadó

Küldetésünk

Segíteni a vállalkozásokat a hatóságok által is elfogadott élelmiszer biztonsági megfelelésükhöz vezető úton, korrekt, egymás tiszteletén alapuló üzleti kapcsolaton keresztül. Ennek eléréséhez profi tanácsokkal, gyakorlatias gondolkodással, széleskörű, magas fokú jogszabályi ismeretekkel, gyors, országos eléréssel, nagy létszámú, komoly szaktudású mérnök csapattal járulunk hozzá.